First stop: Auckland, New Zealand

5 februari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Alweer drie dagen geleden zijn wij na een lange en vermoeiende reis en dito douane security-check aangekomen op onze eerste bestemming Auckland, New Zealand en
hebben onze intrek genomen in een leuke en comfortabele Airbnb, gelegen in de wijk Beach Haven ongeveer 10km noordelijk van het drukke centrum van Auckland.
Deze B & B heeft maar een gastenkamer....wat dus automatisch inhoudt dat wij de enige gasten zijn. De eigenaresse Krista is vanwege werk en overige verplichtingen vrijwel nooit thuis en dus hebben wij het grootste deel van de dag het rijk voor ons alleen.
Het riante huis is eenvoudig maar sfeervol ingericht, is van alle gemakken voorzien (inclusief jacuzzi) en heeft een geweldig uitzicht op Auckland City en de omliggende wateren.
Na aankomst en korte kennismaking met Krista hebben wij onze backpacks snel in onze kamer gedropt en zijn wij in de buurt op zoek gegaan naar iets eetbaars.
Gelukkig vonden wij op maar 10 min. lopen een take-away. Het diner van die avond: Fish & Chips. Na twee dagen vliegtuigvoer een echte delicatesse.
Na ons drie sterren diner hebben we snel ons bed opgezocht zodat we de volgende morgen, uitgerust en wel Auckland en omgeving konden gaan verkennen.
Dag 1 begon al vroeg....te vroeg. Toch wat last hebbende van een jet-lag waren Tess en ik al om 4 uur wakker. Na nog een uurtje het plafond bestudeerd te hebben zijn we maar uit bed opgestaan en hebben wij vergezeld van een verse bak sterke koffie het balkon opgezocht. Het fenomenale uitzicht op Auckland dat ontwaakt, de opkomende zon en de aangename temperatuur, zorgden er ondanks de korte nachtrust voor dat wij geheel relaxed aan de dag konden beginnen.
Na een eenvoudig maar lekker ontbijt zijn we snel op pad gegaan en hebben wij de bus genomen naar downtown Auckland. Daar aangekomen hebben we vanuit het havengebied een lange wandeling gemaakt richting het Auckland museum gelegen in een 75 ha grote groene oase aan de rand van het drukke centrum van de stad.
Het museum besteed aan de hand van diverse collecties aandacht aan Maori en Polynesische kunst, kunstnijverheid en objecten. Met name de met de hand vervaardigde wapens, kano's, sieraden en huizen hebben op zowel Tessa als mijzelf grote indruk gemaakt en de bijbehorende verhalen en betekenissen hebben ons meer inzicht gegeven in de Maori cultuur en bijbehorende mythes.
Aan het einde van de middag hebben we samen nog een wandeling gemaakt door het drukke maar sfeervolle centrum van de stad.....de stad bruist van het leven en je voelt de energie. Overal vindt je restaurants, bars en boetiekjes. Maar natuurlijk zijn ook de grote winkelketens rijk vertegenwoordigd.
Toch is en blijft het een raar fenomeen, dat waar je ter wereld je ook komt....van Abu Dhabi tot New York en van Sandakan (Borneo) tot Auckland....Mc Donalds en de bijbehorende Big Mac kennen ze overal.
In de avond hebben wij nog een wandeling gemaakt langs een van de stranden in Beach Haven. Dankzij het getijde (Eb) had de zee zich ver teruggetrokken en had deze een tapijt van schelpen en andere schaaldieren voor ons achtergelaten. Vergezeld van de ondergaande zon was dit de perfecte afsluiting van onze eerste dag Auckland!
Na een goede nachtrust begon de dag alweer vroeg. Na een korte busrit hebben wij vanuit het havengebied de veerboot genomen richting Devonport. Nog maar net aan boord, of je moet er alweer af. Het tochtje duurt namelijk maar zo'n 12 minuten. Devonport is een gemoedelijke stadje......ondanks de korte afstand, toch ver weg van de drukte van Auckland City.
Na op een terras genoten te hebben van de zon en een kopje koffie hebben we een  wandeling gemaakt door de stad. Overal kom je oude maar goed bewaarde Victoriaanse huizen en gebouwen tegen en prachtige reuzen van bomen zorgen voor een sfeervol straatbeeld en niet te vergeten schaduw en verkoeling. Het was vandaag namelijk geheel onbewolkt en de temperatuur lag rond de 25 graden.
Na de stadswandeling hebben wij onze benen nogmaals gestrekt en zijn wij op weg gegaan naar de top van Mt. Victoria. Een kuitenbijter....maar de beloning was een werkelijk schitterend uitzicht over de Hauraki Gulf en Auckland City.
Na een korte lunchbreak zijn wij op weg gegaan naar Cheltenham Beach, gelegen aan de oostelijke zijde van Devonport. Ook dit was de wandeling meer dan waard. Het prachtige strand en de turqoise blauwe zee zorgden voor het perfecte plaatje.
Binnen no time lagen Tess en ik dan ook te dobberen in het water....kan niet zeggen dat de watertemperatuur erg aangenaam was, maar verkoelend was het zeker!
Aan het einde van de middag hebben wij weer koers gezet naar onze uitvalsbasis in Beach Haven om te genieten van een avondmaal en plannen te maken voor het vervolg van onze reis.
Er is nog niets concreet....maar wij zijn druk doende met plannen en houden jullie op de hoogte.
Groetjes en tot later!
En wij gaan nog niet naar huis.........

1. Fleur:
    Tessje en Dave,

Klinkt als een droom die werkelijkheid wordt. En de reis is net begonnen. Dat belooft iets voor de rest van jullie reis! Geniet ervan en van elkaar!

Dikke kus Fleur
  2. Anouk:
    Hoi Dave en Tess,

Wauw het klinkt echt fantastisch!! Geniet er nog lekker van en ik kan niet wachten tot het volgende verhaal en de mooie foto's!
    Have fun!

Groetjes Anouk
  3. Mariette:
    5 februari 2017
    Hallo Lieverds,wat een enthousiasme.En dat pas op de eerste twee dagen van de reis.GENIET en let goed op elkaar.Pap en Mam.Veel liefs.
  4. Yvonne:
    Hoi Tessa en Dave,
    Yes he's back! Geweldig Dave om jullie reizen mee te kunnen beleven via jouw verslagen. Een genot om te lezen. Ik kijk alweer uit naar de volgende! Én naar de mooie foto's!
    Geniet van deze mooie tijd samen en alles om jullie heen.
    Liefs, Yvonne
  5. Arie:
    5 februari 2017
    Klinkt allemaal geweldig. Beloofd wat voor de komende tijd. Zijn dingen die jullie waarschijnlijk nooit meer van je leven gaat beleven. Geniet er van.
    Pap
  6. Eefje:
    Wauw wauw wauw!
    Ik mis alleen een selfie, Dave ;)
    Geniet down under!
    Groetjes Eefje
  7. Kim:
    5 februari 2017
    Wauw! En dat al allemaal op de eerste dag!! Geniet, geniet, geniet! Geweldig om er op deze manier een beetje bij te zijn!
  8. Linda:
    5 februari 2017
    En jullie komen nog niet naar huis .....

Sjatties, wat klinkt dit al geweldig mooi en relaxed... geniet ervan, wij volgen vanuit een koud en nat Nederland jullie avonturen...

Xxxxxxx
  9. Frans P:
    hoi Tessa en Dave,
    Dat is wat je zegt een GOED begin....
    Hele fijne reis en wij reizen al lezende met jullie mee...
    X uit Mokum
  10. Eugenie en Henk:
    Hallo Dave en Tess
    Gellukkig had Henk jullie nog gezien voor jullie vertrek , zo stiekem weggaan zonder ons iets te zeggen . Ha, Ha, Ha , . Nu kunnen we deze mooie tijd van jullie volgen . Het is nog mooier dan een boek lezen . Geweldig al die eerste dag . Wij zullen jullie volgen . Heel veel plezier samen .

Heel veel liefs van ons .
  11. Lotte:
    6 februari 2017
    Hallo Tessa en Dave,

Dat klinkt fantastisch! Erg leuk om deze manier een beetje mee te kunnen genieten van jullie mooie reis :)
  12. Germaine:
    6 februari 2017
    Waaw Tessa en Dave. Ga jullie helemaal volgen. Geniet ervan!
    Groetjes Germaine
  13. Femke:
    9 februari 2017
    Leuk, leuk, leuk! En herkenbare foto's :)
    Deze kuitenbijter is een goede voorbereiding op de echte kuitenbijters die met name op het zuidereiland te vinden zijn.... :)
    Niet alleen leuk voor de "thuisblijvers" om jullie te volgen maar ook voor jullie zelf fijn om zo'n reisverslag bij te houden. Jullie gaan zo'n avontuur tegemoet en veel mooie dingen meemaken dat het af en toe fijn is om ff terug te lezen wat jullie allemaal beleefd hebben.
    Veel fun samen verder en enjoy!