Kerikeri to Cape Reinga and back!

12 februari 2017 - Henderson Bay, Nieuw-Zeeland

Soms kom je tijdens het reizen op plekken, waaraan je (ook al ben je al weer lang en breed terug in Hoensbroek) nog vaak, met een glimlach op de mond aan terug zal denken.
Farm-hostel "Relax a lodge" in Kerikeri waar wij de afgelopen dagen verbleven behoort absoluut tot deze categorie. Het hostel bestaat uit een enorme uit hout opgetrokken woning met omringende veranda en is gelegen in een enorme gaard met sinaasappelbomen, mandarijnbomen en appelbomen. Zeker bij zonsopkomst en genietend van een kopje koffie een heerlijke plek om wakker te worden.
De eigenaar is al net zo bijzonder. Claes is een man van 73 jaren oud, is in Zweden geboren en na een aantal omzwervingen terecht gekomen in New Zealand.
Qua uiterlijk doet Claes nog het meest denken aan Kapitein Iglo, maar dan zonder uniform. De goede man loopt de gehele dag in zichzelf te mompelen, is niet vies van het gebruik van de bekende Engelse scheldwoorden en heeft daarnaast een goed gevoel voor humor. Kortom: een geweldige gozer!
In Kerikeri en omgeving hebben wij weer een aantal wandelingen gemaakt. Met name de wandeling vanuit de Rainbow Falls langs de rivier terug naar Kerikeri was erg mooi en zeker de moeite waard. Helaas hebben wij ook uit noodzaak een aantal wandelingen moeten maken, aangezien het openbaar vervoer in deze streek nou niet bepaald het je van het is.
Verder hebben wij Aroha- Island bezocht ....het leefgebied van de kiwi. Leuke daginvulling, maar bijzonder......nou nee.
Gisteren (zaterdag) hebben wij onze backpack's weer ingepakt, en zijn wij na afscheid genomen te hebben van Claes en zijn trouwe viervoeter "Nika" ingestapt in onze huurauto. Vanuit Kerikeri hebben wij een roadtrip gemaakt richting Henderson Bay.
Een ritje van zo'n 2,5 uur. Het links rijden was bij aanvang even wennen, maar ondanks een paar beginners foutjes is de trip probleemloos verlopen. Na intrek genomen te hebben in onze hostel (de uitvalsbasis voor de komende twee dagen) hebben wij in de namiddag nog een heerlijke wandeling gemaakt langs de kustlijn.
Vanmorgen waren wij al weer vroeg uit de veren en hebben wij koers gezet richting Cape Reina, het noordelijkste puntje van het noorder eiland en het doel van onze roadtrip.  Ver voor alle ladingen dag-toeristen arriveerden wij probleemloos op de plaats van bestemming.
De Maori geloven dat Cape Reina het vertrekpunt is waar zielen beginnen aan de reis naar hun spirituele geboorteland, het hiernamaals...of je hoe dat ook wilt noemen.
En eerlijk is eerlijk, de plek heeft echt iets mysterieus en geeft ook jou het gevoel dat je het einde van de wereld hebt bereikt. Vreemd om er nu, na er zo vaak over gelezen te hebben, zelf te staan en de mystiek te ervaren!
Verder hebben wij vandaag nog een bezoek gebracht aan Ninety mile beach en de enorme zandduinen in Hokianga's North Head. Beiden absoluut de moeite waard!
Tot laterrrrr.........

1. Mariette:
    12 februari 2017
    Weer een mooi verhaal van jullie tocht.En mooie en leuke foto's.Die van Tessa in de hoogte.Leuk.Gisteren beetje Carnaval gevierd.Maar dat ga jij Dave beslist niet missen,in New Zealand.Veel liefs en groetjes van allen.Pap en Mam.
  2. Inge wilms:
    Wat een super mooie foto's! Paradijsje daar! Enjoy, X Inge
  3. Marianne:
    12 februari 2017
    Mooi om met jullie mee te genieten.
  4. Eefje:
    12 februari 2017
    Heeeeeeel tof en prachtige foto's!
    Benieuwd naar de volgende update :)
  5. Jeannette:
    Superrrrrr
  6. Eugenie en Henk:
    12 februari 2017
    Prachtig mooi . Dave we hebben weer een mooie kant van je leren kennen . Je had schrijver moeten worden. .

Groetjes
  7. Yvonne:
    12 februari 2017
    Prachtige foto's en weer een geweldige beschrijving van jullie ervaringen. Ik geniet echt mee! Thanx
  8. Stanny:
    12 februari 2017
    Leuk verhaal weer en prachtige foto's! xx
  9. Anouk:
    13 februari 2017
    Wederom fantastisch! Geniet er maar lekker van!
    Op naar de volgende update haha!

Groetjes Anouk
  10. Arie:
    14 februari 2017
    Ziet er allemaal geweldig uit. En Dave had je nooit gedacht hé dat je nog eens een keer links moest rijden. Als je weer thuis bent hier niet proberen hé.
    Veel plezier nog en op naar de volgende halte.
  11. Marianne:
    18 februari 2017
    Tessa van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
  12. Eugenie en Henk:
    18 februari 2017
    Hoi Tessa . Nu we dit lezen willen we je natuurlijk ook vanuit Hoensbroek feliciteren met je verjaardag . Leeftijd ???? Hoef je natuurlijk niet te vertellen . Wij toosten vanavond op jou met een lekker likeurtje .
  13. Fanny:
    18 februari 2017
    Oh man wat een verhalen ik was al jaloers toen moesten de foto's nog komen. Echt te gek! Geniet ervan.
    Tes ik weet niet of je daar nog jarig bent nu maar hoop dat je n leuk dagje hebt gehad, maar dat kan bijna niet anders.
    Xxx Robert Fanny Mees en Siem
  14. Marleen:
    19 februari 2017
    Hallo jullie twee, ook ik lees jullie verhalen en de prachtige fofo 's geniet ervan ,Dit kan niet iedereen... geweldig voor jullie tot de volgende keer. Doeiii